|
Post by Admin on Sept 2, 2013 6:07:40 GMT 1
Första fasen i medlemsrekryteringen, att få hit folk vi redan känner i målgruppen, är väl i princip förbi nu, känns det som. Medlemsantalet står still sedan några dagar och efter en relativt sprudlande inledning har aktiviteten också sjunkit lite. Helt väntat egentligen och även om vi har det trevligt och fint känns det mycket angeläget att kunna ta nästa steg och börja expandera. Även om vi än så länge inte är miljarder medlemmar här känns det ändå som att det rör sig om en begåvad liten skara. Därför bollar vi ut frågan: Vad kan vi göra nu för att nå nya medlemmar, alltså musiker och liknande som rör sig i en indie-/alernative-ish fåra? ( Ha gärna med denna tråd i funderingarna också).
|
|
|
Post by Jonas Röde on Sept 2, 2013 9:05:27 GMT 1
Jag har bjudit in några kompisar som jag trodde skulle vara intresserade, men de verkar inte ha hittat hit. Kanske forumformen känns för gammal (alternativt för ny för vissa bekanta)? Jag tror stenhårt på forumets återkomst, och "sociala" mediers död inom ett par år. Hoppas!
Annars så är väl det enda vi kan göra att föra intressanta diskussioner på daglig basis.
|
|
|
Post by Skilling on Sept 2, 2013 9:31:57 GMT 1
Själv tycker jag forum och sociala medier skulle kunna samexistera, men du är säkert något på spåret. Antagligen lever många forum på att de blev etablerade innan Fejjan och liknande slog igenom på allvar. Samtidigt är forum en högst levande form av kommunikation mellan folk med gemensamma intressen, så jag tror ändå att vi har ganska många medlemmar att hämta om vi bara når dem. Hur vi gör det är frågan.
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Sept 2, 2013 16:39:45 GMT 1
Har lagt ut några trevare, men inget napp ännu! :-(
|
|
|
Post by Bobbski on Sept 2, 2013 16:51:42 GMT 1
Jag känner ingen inom målgruppen, ingen i målgruppens utkant och knappt någon utanför målgruppen och kan inte bidraga mer än rent ekonomiskt till reklam eller så, men det är jag villig att göra
|
|
|
Post by kroffe on Sept 6, 2013 21:38:26 GMT 1
Har också lagt några trevare...
|
|
|
Post by JävelPersson on Sept 6, 2013 22:01:51 GMT 1
Gott
|
|
|
Post by karmabear on Sept 6, 2013 22:50:57 GMT 1
Vi har nog dessvärre lyckats rekrytera de som faktiskt gör mest musik Därav mindre forumsnack?
|
|
Mr Fox
Hipster
Far out
|
Post by Mr Fox on Jan 13, 2014 20:20:19 GMT 1
Försöker fiska lite folk
|
|
|
Post by Skilling on Jan 14, 2014 9:01:57 GMT 1
Försöker fiska lite folk Gilla!
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Feb 7, 2014 21:59:10 GMT 1
Tja, va gör vi? Vi som är här är ju inte så där jätteaktiva, i alla fall om jag ska rannsaka mig själv. Känns lite svårt....
|
|