jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 29, 2013 12:50:50 GMT 1
Försökte just med Alt+d (vanliga kommandot i Firefox för att gå till adressraden), men forumet käkade upp det och scrollade till en meny som visade forumets fem avdelningar.Jäkligt irriterande!
Går det att stänga av på något sätt? Per person eller globalt?
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 29, 2013 16:09:06 GMT 1
Ctrl + l (lilla L) tar dig ju till adressfältet och det fungerar ju bra Alt + d är ju en alternativ variant, som ProBoards har moddat om till att vara accesskey för menyerna. I teorin går det nog att ändra, men dels så ligger det ju i desingen av forumplattformen och ska man ställa in det per person blir det snabbt ohållbart att underhålla. Om det visar sig att det blir ett stort bekymmer för många kan vi ju titta på att göra det globalt. Men det blir nog lite senare då.
|
|
|
Post by Skilling on Aug 29, 2013 16:26:26 GMT 1
Kan fylla i att det funkar precis som det ska på Appledatorer och Safari med cmd+L.
Alt+L har jag aldrig använt och här funkar inte det på någon sida jag testat, inklusive Facebook och 99musik.
Är alt+L ett kommando Firefox använder vid sidan av det "standardiserade" kommandot?
|
|
jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 29, 2013 21:47:22 GMT 1
Alt+d fungerar i följande browsers som jag har installerade: * Firefox * Chrome * IE
Ctrl+l fungerar också, men det har jag aldrig använt, någonsin! Visste inte om att det fanns förrän idag.
|
|
|
Post by JävelPersson on Sept 2, 2013 10:56:30 GMT 1
Har kollat lite på det där, Alt+d gäller tydligen bara i windows, så jag själv har liksom aldrig tänkt på det eftersom jag sällan använder windows... Så jag visste inte om Alt+d innan I alla är HTML koden för detta inbakat i en widget som vi inte kan ändra i, så det är i så fall om man lägger en bug till proboards. Principiellt ska man ju undvika ett antal definierade tangenter som accesskey i sin kod, D är ju en av dem. Den andra sidan är ju att det är browsern som gör fel, som använder samma shiftläge för HTML som för egen funktion... Det ska tydligen gå att ändra i firefox så att man använder shit+alt för accesskeys men jag har inte fått det att funka riktigt. ui.key.contentAccess om man vill prova. Kan kolla med proboards om de kan göra något åt det.
|
|