jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 29, 2013 7:42:08 GMT 1
Ja, i avdelningen för egen musik då. Är det att jag tycker den är klar, eller skall det vara utgivet på någon form av bolag?
|
|
|
Post by peterh on Aug 29, 2013 7:50:35 GMT 1
Jag har tolkat det som något som är färdigt och officiellt publicerat. Skivbolag är väl inte så många som bekymrar sig om längre?
|
|
|
Post by Skilling on Aug 29, 2013 8:02:11 GMT 1
Det är när upphovsmakaren anser att stycket är färdigarbetat och det presenteras som klart för allmänheten.
Tanken med de två avdelningarna är att inte få "prova med en balalajka istället för näsflöjten i andra versen" på ett färdigarbetat alster utan att andra forumsaktörer har respekt för den som skapat verket och lyssnar på det med de öronen.
I motsats då till den andra avdelningen under "Min musik" (Skisser - idéer - demos) där man snarare frågar efter feedback och tips om hur man ska gå vidare med det hela.
Snabbt och kanske lite slarvigt förklarat, men jag utvecklar gärna om det upplevs som oklart.
|
|
jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 29, 2013 8:05:58 GMT 1
Så, "färdigt" kontra "ofärdigt" helt enkelt. För min del känns "officiella releaser" som något jag aldrig kommer göra, pga att jag tolkar det som motsvarande ge ut en singel/skiva och helst skall det vara tillgängligt via Spotify eller liknande. Då blir min feedback denna. "Officiella releaser" känns inte som rätt namn på det forumet för min del.
|
|
|
Post by Skilling on Aug 29, 2013 8:09:30 GMT 1
Hur artister väljer att presentera sina releaser lägger vi oss inte i. Det kan mycket väl vara ett släpp på Soundcloud eller bara en nedladdningsbar mp3:a.
"Officiell release" betyder bara att man gör ett verk tillgängligt för allmänheten som ett slutfört verk.
|
|
jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 29, 2013 8:25:55 GMT 1
Jo, jag förstår fullständigt hur tanken är. För mig matchar bara inte forumsnamnet den tanken. Det är min feedback. Gör vad ni vill med den.
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 29, 2013 8:42:15 GMT 1
För oss betyder "Officiell release" att det är en slutgiltig version som man inte kommer att ändra på. Om det är förlagt eller inte eller är egalt.
Har faktiskt svårt att tänka mig att det kommer att misstolkas eftersom det är ett ganska vedertaget begrepp som används inom flera områden som musik, spel, programvaror mm. för att beteckna en version man själv anser vara redo för världen!
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Aug 29, 2013 11:51:51 GMT 1
Nada problema här! Men kanske för att jag bara gör officiella releaser. ;-)
|
|