|
Post by peterh on Aug 27, 2013 13:40:49 GMT 1
Vet inte alls hur stora möjligheter ni har att påverka sånt här, men här är ett par förslag på ui-förbättringar:
1. Gå till nästa sida borde finnas under alla inlägg. Nu måste man scrolla upp för att se om det finns fler sidor i tråden
2. Gå till första olästa inlägg när man navigerar till en tråd. Ovärderlig funktion.
|
|
Socker
Hippie
Blek och fattig
|
Post by Socker on Aug 27, 2013 13:54:42 GMT 1
1. Gå till nästa sida borde finnas under alla inlägg. Nu måste man scrolla upp för att se om det finns fler sidor i tråden Jag har varit inne på C60 via både Safari och Explorer, och eventuella sidnummer hänger med som en ständig länk ovanför det inlägg man tittar på (längst upp på skärmen), åtminstone för mig.
|
|
|
Post by Skilling on Aug 27, 2013 13:54:59 GMT 1
Vad har du för läsare?
för att:
1. Ligger alltid högst upp och "flyter". Du ska alltså inte behöva scrolla.
När det gäller punkt två är det lite knäppt inser jag. Det funkar som du vill om man klickar på en tråd från den "stora hemmenyn", men man hamnar högst upp på sista sidan om man klickar på samma tråd inne i underforumet.
Tack för påpekandet. Det får vi titta på.
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 27, 2013 14:02:51 GMT 1
På fråga 1. så har Socker och Skilling redan svarat, jag har utöver det funderat på att lägga till pagineringen längs ner också. Det är inte så besvärligt.
När det gäller fråga 2. är jag osäker på vad du menar. Klickar du i sista kolumnen i en tråd lista (gå till senaste inlägg) så ska du komma just till det. Ge mig en länk så kan jag kanske det klarnar.
|
|
|
Post by peterh on Aug 27, 2013 14:16:14 GMT 1
1. Jag är dum i huvudet, den ligger ju i överkant. Letade förtvivlat längst ner. Till mitt försvar så grötade den ihop sig med bokmärkena i Chrome...
2. Jag tolkade senaste inlägg som just senaste inlägg, och inte senaste jag läst, och tyckte den verkade bete sig så också. Men kan ha fel, det är ju inte helt ovanlig! (lex punkt 1.)
|
|
|
Post by zombiefredrik on Aug 27, 2013 14:44:36 GMT 1
1. Jag är dum i huvudet, den ligger ju i överkant. Letade förtvivlat längst ner. Till mitt försvar så grötade den ihop sig med bokmärkena i Chrome... Tänkte just gå in på feedback och klaga på samma sak. Jag har ju inte ögonen där uppe när jag läst klart en sida i en tråd, missar att det finns fler sidor. Så du är inte dum i huvudet, eller så är vi det båda två.
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 27, 2013 14:45:48 GMT 1
1. Jag är dum i huvudet, den ligger ju i överkant. Letade förtvivlat längst ner. Till mitt försvar så grötade den ihop sig med bokmärkena i Chrome... 2. Jag tolkade senaste inlägg som just senaste inlägg, och inte senaste jag läst, och tyckte den verkade bete sig så också. Men kan ha fel, det är ju inte helt ovanlig! (lex punkt 1.) Har lite jobb kvar med översättningen, tittar du i "Senaste inlägg" så har jag rubricerat kolumnen " Gå till senaste inlägg" för att försöka göra det tydligt. Nu kollade jag runt lite och ser att om man går till "hem" t ex så är det fortfarande engelska och "Last post", men klickar man på texten i sista kolumnen om sista inlägget så kommer man dit. Det är lite otydligt och jag funderar på att göra lite ändringar där. Tekniskt verkar det gå att göra vad som helst eftersom jag kan skriva om hela sidan med Javascript och med JQuery är det ganska enkelt egentligen. Det som tar lite tid är att hitta en struktur så att man inte trasslar ihop det till något ohållbart att underhålla. Återkommer
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 27, 2013 14:48:02 GMT 1
Ska lägga till att sätta in sidöversikten längs ner ungefär också. Det är mer naturligt för ögonen än att titta längs upp. Inget jättejobb, men det ligger lite före.
|
|
|
Post by peterh on Aug 27, 2013 15:04:22 GMT 1
Ang 2. så är det senaste inlägg, vilket inte känns så meningsfullt. Säg att en tråd hade 1.5 sidor när jag sist läste den, nu har den 3. Då är det ju nästan egalt huruvida jag kommer till första eller sista inlägget, jag kommer fortfarande att behöva leta manuellt på sida två efter var jag var.
Ingen biggie, minns bara vilket lyft det var på 99'an när det infördes!
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 27, 2013 20:58:18 GMT 1
Nu fattar jag vad du menar tror jag Det där med luftigt huvud... Det som finns nu är att man kommer till senaste inlägget i tråden. Vad du är ute efter är att komma till äldsta inlägget som du inte läst. Förstår jag rätt? Ska kolla på det, det förutsätter förstås att jag har tillgång till en variabel i något objekt som har den infon, per tråd dessutom antar jag? Måste läsa på lite men får se vad vi kan göra
|
|
|
Post by peterh on Aug 28, 2013 6:27:42 GMT 1
Det som finns nu är att man kommer till senaste inlägget i tråden. Vad du är ute efter är att komma till äldsta inlägget som du inte läst. Förstår jag rätt? Exakt! Som sagt, vet inte om det är genomförbart som anpassning. Tyvärr har jag tagit på mig alldeles för mycket jobb i höst igen, annars hade jag gärna slängt ett öga, behöver slipa mina Javascript skills...
|
|