jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 27, 2013 11:26:11 GMT 1
Tvingande information som inte har någon relevans. Räcker med kryssruta för "jag är över 13". (varför det nu är ett krav?)
|
|
|
Post by Skilling on Aug 27, 2013 11:29:39 GMT 1
Vi är medvetna om detta och försöker hitta en lösning. Mest irriterande upplever vi nog kravet på att uppge kön, men vi hoppas hitta en lösning på det så fort som möjligt. Gäller som sagt även födelsedagsinfon.
Detta ligger alltså i ProBoards standardinställningar, så det är inte vi som satt upp de registreringskraven. Vi håller helt med om att de bör försvinna.
Tack för synpunkten!
|
|
jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Aug 27, 2013 11:50:41 GMT 1
Misstänkte något sådant. Tipsa gärna i välkomst-PM att gå igenom inställningarna för vad som skall vara privat eller inte av ens information. Själv har jag inte lyckats ladda upp någon avatar än... men det får jag kolla mer på hemmavid.
|
|
|
Post by JävelPersson on Aug 27, 2013 15:01:21 GMT 1
Som Skilling sagt. Kontoadministrationen sköts inte av oss utan proboards och den är inte konfigurerbar per forum. Det verkar också som att det innebär att vi inte har möjlighet att ställa in defaultinställningar för konton, som t ex om mail adressen ska visas, eller mailnotifieringar. Men vi undersöker vilka möjligheter som finns. Avatareditorn är ju helt magisk annars, du ser ju hur jag ser ut
|
|