|
Post by Skilling on Aug 19, 2013 13:18:26 GMT 1
Det här kan vara en av de viktigaste delarna av forumet, så jag sätter igång det hela med att publicera min och madames debut.
|
|
jpl
Hippie
Sur gubbajävel
rämnar
|
Post by jpl on Aug 19, 2013 13:51:05 GMT 1
jaha, då fick jag prestationsångest. tack för det!
otroligt vackert. snygg video. jag ryser av välbehag, särskilt vid "piece", "heart" och "hand".
|
|
|
Post by karmabear on Aug 19, 2013 14:16:07 GMT 1
Seriöst..videon är fantasisk! Låten är fantastiskt, som jag sagt innan Ni har ett "koncept" och har talangen. Spela på WOW nästa år? Inte omöjligt.
|
|
|
Post by Einar Lindgren on Aug 21, 2013 13:56:26 GMT 1
Ni är då ena riktiga Twin Peaksare :-) Inte så mycket musikaliskt den här gången, men the piece.. Jag gillar ju det. Både på Stampa, då det låter Twin Peaks, och här i en mer egen stil. Ni har en gillare i Tunisien också - tycker jag är så fint
|
|
|
Post by Skilling on Aug 21, 2013 14:45:20 GMT 1
Prestationsångest behöver du inte ha jpl, men tack ändå. Jag gissar att vi ställer upp om WoW ringer. Twin Peaks-referenserna är roliga. Både jag och Jenny har fått dem på eget material, Jenny har ju till och med en låt som heter "Black Lodge" och en video till den som är en direkt hyllning till TP. Jag har alltid älskat när folk nämner TP i samband med ens musik så stort tack! Gillar gillare i Tunisien!!!
|
|
|
Post by karmabear on Aug 22, 2013 18:57:13 GMT 1
Kollade på videon idag igen, håret stod faktiskt upp i armen när jag insåg hur bra detta faktiskt är som helhet. Vet att du vill vara indie, men detta borde faktiskt kunna slå var som helst. Refrängen fastnar i skallen direkt, videon är fantastisk.
|
|
|
Post by Skilling on Aug 22, 2013 21:42:03 GMT 1
Letade efter smajli som rodnar, men hittar ingen... det får vi ordna.
Tack, snälla!
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Sept 2, 2013 18:33:59 GMT 1
Du har säkert nämnt det tidigare, men hur ser planen ut? Fullängdare? Ep? När? osv :-) nyfiken ju och vill ha mer
|
|
|
Post by Skilling on Sept 2, 2013 19:03:47 GMT 1
Vi jobbar på ca 7-8 låtar nu. Lite paus i arbetet för att vi båda har typ livet att tänka på också. Kreativiteten har flödat minst sagt, men vi har satt skrivstopp nu och får inte börja på nya låtar innan vi bökat undan lite med det vi påbörjat.... på gränsen till att tappa kontrollen... haha... När vi har typ 7-8 låtar klara tänker vi nog försöka få till någon spelning, Sthlm är väl ett hett tips så här nu i början. Vi vill i vilket fall komma igång live också. EP planerad till kanske mars-april någon gång. Vinyl+digital nedladdning+streaming. Något enstaka släpp under höst-vinter-vår digitalt och kanske video, som "The End of the Line". Typ så.
|
|
|
Post by Skilling on Sept 23, 2013 8:19:36 GMT 1
|
|
jpl
Hippie
Sur gubbajävel
rämnar
|
Post by jpl on Sept 23, 2013 9:29:51 GMT 1
HAR JAG REDAN GJORT!
|
|
jpl
Hippie
Sur gubbajävel
rämnar
|
Post by jpl on Oct 30, 2013 8:15:14 GMT 1
"om inte det här blir stort är det något fel på världen" sa min fru igår när hon gluttade på videon. sen fick jag be om ursäkt att jag inte uppmärksammat henne om white birches existens förrän nu. fy på mig liksom.
|
|
|
Post by Skilling on Oct 30, 2013 11:09:26 GMT 1
Hälsa och tacka!!
|
|
jpl
Hippie
Sur gubbajävel
rämnar
|