|
Post by Skilling on Jun 22, 2015 13:13:36 GMT 1
Vi har lite catch up att göra. Klart vi måste ha en tråd för denna också. Personligen har jag velat fram och tillbaka angående denna och från att ha varit inne på att satsa på en Voyager, är subben aktuell igen, efter att jag seriöst är inne på en Prophet-6, vilken ju kostar en rejäl slant. Jag är inte säker dock. Andra syntar figurerar i funderingarna och jag hoppas kunna köpa in ett par syntar som jag faktiskt inte kommer att fundera på att sälja i första taget. Så nu stöts det och blöts det. Tankar om Subben? Egna erfarenheter? Det har ju varit lite kvalitetsproblem initialt, med filter som ballat ur t ex. Är de problemen borta idag? Serienummer man ska se upp med? Skjut!
|
|
|
Post by lovedroid on Jun 22, 2015 15:18:37 GMT 1
Jag testade i några minuter på JAM för ett tag sedan. Min slutsats var att den lät trevligt som tusan. Men att min Little Phatty ger tillräckligt med Moog för mina behov. Kan dock ha varit plånboken som pratade till ganska stor del.
|
|
|
Post by Skilling on Jun 23, 2015 3:18:11 GMT 1
Det är verkligen en fin synt, ingen tvekan om det. Har några riktiga jävla trumfkort, t ex loopbara envelopes, vilket är alldeles för ovanligt på analoga syntar. Jag är väldigt svag för sådana.
Dock: Jag har lyssnat på allt jag kommit över och jag har lyssnat noggrant. Det är något med karaktären på ljudet jag inte riktigt tilltalas av. Den har en tydlig och egen ton, vilket är bra, men jag klickar inte riktigt med den.
Det tar inte bort något från den egentligen. Det är rent subjektivt och jag förstår de som älskar den här synten. 'Jag vänder mig nog annorstädes däremot.
|
|