|
Post by martthemart on Feb 18, 2014 9:13:02 GMT 1
|
|
|
Post by peterh on Feb 19, 2014 9:25:44 GMT 1
MS20 var jag lite sugen på, men det här känns bara trött. Kanske för att jag inte har någon som helst relation till maskinen ifråga, men också för att det var en kul grej en gång, det måste väl finnas roligare saker att tillverka än gammalt mög?
|
|
|
Post by Skilling on Feb 19, 2014 15:50:23 GMT 1
Jag lockas mycket mer av denna än MS-20. Inte alls omöjligt att jag skaffar en.
Fast jag tycker också att det är tråkigt. De borde göra en ny synt, baserad på Oddyn. Tycker jag. Ny design, men ändå i Oddy-anda. Minnen och så.
Tråkigt, som sagt, men kan ändå bli grymt bra. Synten i sig är ju allt annat än tråkig.
|
|
|
Post by martthemart on Feb 20, 2014 9:18:06 GMT 1
Ja det är ju det ljudalstrandet man vill åt. Det är lite menlöst att bara reproducera klassiker. En del blir purister säkert väldigt glada, dock, men hittar å andra sidan säkert fel med reproduktionen.
|
|
|
Post by Skilling on Jul 5, 2015 17:10:42 GMT 1
Fingrade för första gången på en KArp igår. Men alltså jävla tangenter! Jag blir fan provocerad av skiten. Jo, de är värdelösa. Meningslöst val. I övrigt är den hur fin som helst, men tangenterna! Det finns ingen vettig anledning till att sätta på sådana. Wtf? Lär av Moog, Sequential, MFB och alla andra som gör rätt. Korg borde få en smäll på käften för att de medvetet förstör ett svinfint instrument.
|
|
|
Post by lovedroid on Jul 5, 2015 18:20:54 GMT 1
Mm, undrar om det kommer en "riktig" version för typ dubbla priset om ett tag? (MS20kit och MS20m kostar väl dubbelt upp ungefär jämfört med MS20 mini. Fast då är det en massa patchkontakter i större storlek som kostar extra också...)
|
|
|
Post by Skilling on Jul 6, 2015 8:28:18 GMT 1
Dubbla priset blir väl lite väl tilltaget kanske, men en fullstor KArp för för 12-13k vore helt klart intressant.
Kan för mitt liv inte begripa de här minitangenterna.
|
|
|
Post by lovedroid on Jul 6, 2015 15:10:06 GMT 1
Jo, det låter mer lagom. Försökte bara "räkna" utifrån MS20, men de är ju så olika så det funkar ju inte riktigt.
|
|