|
Post by Skilling on Nov 27, 2013 15:47:42 GMT 1
Håll er till tre nu. Jag förgås av tristess när folk listar femtioelva album. Behöver inte vara rangordnat. Här kommer mina. Sverige står sig bra! Mariam the Believer - Blood DonationJenny Wilson - Demand the ImpossibleArcade Fire - ReflektorEn magisk afton i Jönköping, sommaren 2013:
|
|
|
Post by Skilling on Nov 27, 2013 15:54:24 GMT 1
Oh fuck! Jag måste ändra mig!!!!!!!!!!!!!!! Sorry! Bäst: David Bowie - The Next Dayok, fyra var då!
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Nov 27, 2013 19:40:32 GMT 1
Sådärja, tänkte väl, karln kan ju inte ha blivit skogstokig på gamla dagar! ;-)
|
|
|
Post by karmabear on Nov 28, 2013 0:20:12 GMT 1
Cocorosie - Tales of a Grasswidow Hooded Fang - Gravez
Har typ "sparat" Bowieskivan, vågar inte lyssna på den av någon anledning...
|
|
|
Post by Skilling on Nov 28, 2013 0:34:03 GMT 1
Alltså, gillar man inte den gillar man inte Bowie. Den är episkt bra. Så, lyssna du.
|
|
|
Post by peterh on Nov 28, 2013 9:08:35 GMT 1
När jag kollar på min årslista ser jag att det är mycket bra låtar, men få riktigt bra album.
Tror mina är:
MF/MB/ - Collossus Ossler- Stas Bowie - The Next Day
Gillade iofs Depeche också, och Crime & The City Solution återförenades, har inte hunnit lyssna in mig på den än.
|
|
|
Post by karmabear on Nov 28, 2013 10:50:22 GMT 1
Alltså, gillar man inte den gillar man inte Bowie. Den är episkt bra. Så, lyssna du. Det är det jag är rädd för, att bli knäckt, han har liksom allt som jag inte har. Har ett särskilt förhållande till Bowie av diverse anledningar! Älskar hans musik tro mig
|
|
olivetti
Hippie
|
Post by olivetti on Nov 28, 2013 18:15:50 GMT 1
två, men sen vette fan, köper sällan nytt pinsamt nog....
|
|
|
Post by martthemart on Nov 30, 2013 17:38:42 GMT 1
Det känns som om jag hänger sämre med i popen än förr nuförtiden. Den nya skivor jag har lyssnat mest på är nog: My Bloody Valentine - m b v Daniel Savio - Ill Eagle Blood Orange - Cupid Deluxe
|
|
|
Post by lovedroid on Dec 1, 2013 20:34:44 GMT 1
Jag är lite dålig på att lyssna på album, det är flera som jag har tänkt lyssna på men som inte blivit av. De här är de tre som fastnat lite mer än de andra: 1. Kite - V 2. Placebo - Loud like love 3. Polly Scattergood - Arrows Jag har alltså knappt gett varken NIN eller Bowie en chans, så de är bubblare... (Fast nä, förresten, jag har ju faktiskt gett DMs Delta Machine en chans, den går bort.)
|
|
|
Post by Skilling on Dec 3, 2013 22:53:35 GMT 1
Men Gud jag glömde Prefab Sprout, Sigur Ros och The Knife.
Jag ger upp. Tre är ju omöjligt att begränsa sig till...
|
|
olivetti
Hippie
|
Post by olivetti on Dec 4, 2013 7:42:59 GMT 1
Men Gud jag glömde Prefab Sprout, Sigur Ros och The Knife. Jag ger upp. Tre är ju omöjligt att begränsa sig till... Jag förgås av tristess!
|
|
|
Post by Skilling on Dec 4, 2013 13:51:02 GMT 1
|
|