|
Post by Skilling on Nov 5, 2013 7:52:07 GMT 1
www.tokyodawn.net/tdr-feedback-compressor-2/Vill tipsa och rekommendera denna kompressor. Det var zombiefredrik som tipsade mig om den en tråd på 99:an i våras och det var ett tips som hette duga. Lär man sig den så är det en kompressor som är så transparent en kompressor kan vara och ett verktyg att ta till i lite svåra dynamiska situationer där andra kompressorer inte riktigt fixar att komprimera snyggt. Jag skulle vilja påstå att den är helt unik, åtminstone har jag aldrig stött på någon kompressor med de kvaliteterna. Ofta VILL man ha färg och då är inte FCII kompressorn man tar till, men när man vill ha "osynlig komprimering" och/eller har svårt att få till en komprimering utan att det pumpar fult, så är detta den bästa jag testat. Rekommenderar att lägga lite tid på att förstå och lära sig hur Peak Crest och Release RMS fungerar, det betalar sig. Det sjukaste är att den är helt gratis. Tro inte för en sekund att det speglar kvaliteten på något vis, det här är absolut top notch.
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Nov 5, 2013 17:27:23 GMT 1
Fan, jag önskar jag hade riktig datorstudio och kunde fördjupa mig i allt du tipsar om. Sitter sen ett halvår tillbaks på kompromisser. Men snart, i dec så kommer nya burken Ska kolla in allt du tipsat o skrivet om :-) Men fortsätt o tipsa/skriva, så har man något o göra över jul o nyår
|
|
|
Post by Skilling on Nov 6, 2013 11:50:44 GMT 1
Det är inte dumt med ny studiodator! Ett ypperligt tillfälle att förändra (om det finns ett behov av det). Jag bytte i våras och slängde först ut de ganska få, men ändå, piratade grejerna jag hade, plus att jag ratade iLook och slängde ut det som var beroende av det. En del bra grejer, men så fick det bli, jag hatar (HATAR) iLook. Idiotiskt. Dessutom kunde jag inte hitta licenserna (reggade på en epostadress jag inte längre har kvar) till ytterligare en del pluggar, så de har jag inte heller tillgång till. Det fina är att jag nu istället byggt upp en mjukeffektarsenal som är slimmad och avvägd. Allt jag har, har jag för att jag vill ha just den effekten. Inga effektpaket med en massa pluggar jag inte vill ha och inget samlande för "att det kan vara bra att ha" eller för samlandets skull. Inget "kaka på kaka" what so ever. Allt jag har fyller sin uppgift och allt jag har bemödar jag mig med att lära mig till fullo. Det är den bästa set-up jag någonsin haft och den kommer såklart att fortsättas att slipas till efter sagda premisser. Skitnöjd! Jag skriver gärna lite om någon plugg då och då. Kul om fler gör det också.
|
|
|
Post by peterh on Nov 6, 2013 12:55:34 GMT 1
Skulle också vilja rensa totalt, har en hel del pluggar i kategorin "för billiga för att inte köpa när det varit kampanj" som jag aldrig använder. Men känner att det är för mycket jobb att leta upp alla licensnycklar och liknande, för det jag vill installera om.
Får väl se när det blir dags för en ny dator (eller om jag ska flytta musikproduktion till min MBP istället. Fast det finns en poäng att hålla det skilt från jobb...)
|
|
|
Post by lovedroid on Nov 6, 2013 14:14:19 GMT 1
Jag rensade också bort oanvända grejer och fulpluggar när vi bytte musikdator för nåt år sedan. Kändes bra, men jag har inte riktigt hittat bra ersättningar till allt än, så jag läser tacksamt alla tips.
|
|