|
Post by Skilling on Oct 30, 2013 15:34:53 GMT 1
Jag har tänkt att skaffa en mjuk version av följande fyra kompressorklassiker vardera: 1176 DBX 160 LA2A SSL Ok, man KAN köpa antingen Waves "Classic Compressors" som är just de tre första modellerna eller ännu hellre NI:s "Vintage Compressors" som är sammalunda. Jag hade dock en tanke på att köpa en och en och vara ekonomisk och använda Stillwells versioner av 1176 och 160, dels för att de är bra, dels för att deras utvärderingsversioner är fullt användbara och så kan man betala när man vill och har råd. Då är de dessutom billiga. Sen tänkte jag köpa NI:s LA2A. Nu ställer Waves till det lite eftersom de har Halloween-rea på deras 1176-klon: www.waves.com/plugins/cla-76-compressor-limiterVäldigt bra pris, men är det ändå värt det? Stillwells version anses av många vara bättre. Problemet med dem är att de verkar sova sedan 2010 och jag vet inte ens om den funkar med senaste Studio One i senaste OSX? What to do? Någon som har använt de olika versionerna och har en åsikt? Någon som använder Stillwell med senaste OSX? (SSL bussen blir Cytomic The Glue, så den är utanför den här diskussionen EDIT: Nu har jag iofs redan hunnit köpa den efter jag skrev den här posten, för jag behöver den till mastringen av Danmarck, men givetvis kan ni diskutera vilken SSL som är bäst också, självklart ).
|
|