|
Post by Skilling on Oct 15, 2013 19:17:21 GMT 1
DSI släpper en inte helt tokig variant av sin Mopho. The Boo Boys kommer att klaga på att den inte är tillräckligt spännande och ny, men jag väljer att konstatera att en inte alls tokig monosynt kommer med ett rejält klaviatur. 44 tangenter av riktigt hög kvalitet. Ett mycket trevligt initiativ när flera konkurrenter valt att släppa syntar med pjuttefjuttklaviatur, i värsta fall i 84% av vettig storlek. Tummen upp, DSI! Färgvalet gläder antagligen en och annan också. davesmithinstruments.com/products/mophose/index.php
|
|
jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Oct 16, 2013 9:47:38 GMT 1
Det är inga nyheter under huven, utan det är en Mopho Key ompaketerad i samma skal som Mopho X4, förmodligen för att spara in på tillverkningskostnader.
Trevligt dock med större klaviatur, klaviaturet på vanliga Mopho Key gillade jag verkligen!
|
|
|
Post by Skilling on Oct 16, 2013 10:01:18 GMT 1
Absolut och jag tycker det är så man ska se på den. Mophon kommer numera med ett större klaviatur och det är ju ganska grymt! DSI har ju nyligen släppt en helt ny och fantastisk synt, om det är det man vill ha.
|
|
|
Post by peterh on Oct 16, 2013 10:54:23 GMT 1
Kostnadsfråga såklart, men jag kan inte låta bli att känna att det finns outnyttjad panel för ett trevligare gränssnitt, och mindre dubbelfunktion.
Annars det väl toppen, är detta det närmaste en ny Pro One man kommer?
|
|
|
Post by Skilling on Oct 16, 2013 10:57:43 GMT 1
Jag tycker faktiskt inte den låter som en P1. Den låter bra ändå, men det är en mopho helt enkelt. Jag gillar iofs gränssnittet också, men visst, nu finns det ju plats för lite fler rattar. men! Detta är ingen helt ny synt. Det är en mopho med större klaviatur. Fint så tycker jag. (och så är jag lite kär i i tomma ytor. Det är fint. )
|
|
|
Post by peterh on Oct 16, 2013 11:34:50 GMT 1
Jo, det är ju helt klart mer estetiskt med lite fria ytor. Apropå det, är den inte rätt lik dom svarta Virusarna?
|
|
|
Post by Skilling on Oct 16, 2013 11:41:13 GMT 1
Jo.
|
|
jgb
Hippie
HIPSTER goddammit!
|
Post by jgb on Oct 16, 2013 12:49:58 GMT 1
Kostnadsfråga såklart, men jag kan inte låta bli att känna att det finns outnyttjad panel för ett trevligare gränssnitt, och mindre dubbelfunktion. Definitivt kostnadsfråga, det ser man tydligt om man tittar på Mopho Key och X4, det är samma grejer under huven på panelen där. Att utveckla en ny panel med allt vad det innebär i utvecklingskostnad samt högre produktionskostnad (fler fysiska kontroller på panelen) skulle nog resultera i för höga priser ut till kund. Men jag tycker det är lite trist ändå, och det får jag tycka för jag är en surgubbe!
|
|
|
Post by Skilling on Oct 16, 2013 14:05:28 GMT 1
fast är det så trist om alternativet är att fortsätta att bara göra den med det lilla keyboardet? Jag tycker det är rätt kul! Och jag är också en surgubbe!
|
|
|
Post by kroffe on Oct 16, 2013 20:10:58 GMT 1
Skönt att de skippar den där fula varianten de hade förut: Det är iofs tråkigt med svart, men den där gula var ju INTE snygg...
|
|
|
Post by Skilling on Oct 16, 2013 20:34:18 GMT 1
Jag hade ju den gula ett tag och måste säga att jag tycker att den var mycket snyggare i verkligheten än vad den ser ut att vara på bilder. Sen tycker jag att svart visst är snyggt, så jag tror att jag föredrar den här. Loggan är dock vansinnigt ful på den svarta, ser ut som ngt bilrelaterat, men det är ngt fel i huvudet på Herr Smith när det gäller att välja loggor....
|
|