olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Oct 10, 2013 19:32:52 GMT 1
|
|
|
Post by Skilling on Oct 10, 2013 19:34:31 GMT 1
Svinkul! Om det nu ska släppas gamla klassisker som iPad-syntar så var detta den jag önskade mest. Sedan får de gärna släppa en iCS-80 också. Ska köpas definitivt.
|
|
|
Post by Einar Lindgren on Oct 11, 2013 9:15:10 GMT 1
Finns det någon midi-grunka som funkar med gammel-midi (ej USB)?
|
|
|
Post by Skilling on Oct 11, 2013 10:34:45 GMT 1
Ett midiinterface av något slag. Jag använder än så länge padKontrol till det, men det är onödigt otympligt så det kommer att bli något smidigare- Tror det finns enkla billiga på Thomanns typ. Ska inte vara några större problem att hitta. Återkommer när jag hinner googla om ingen annan hinner före. Sedan kommer det ju en massa fancy grejer som gör samma sak mycket dyrare. De kan man också köpa och de brukar vara poppis på musikerforum.
|
|
|
Post by Skilling on Oct 12, 2013 7:29:06 GMT 1
Köpt och skruvat på den och den låter ju smått fantastiskt bra faktiskt. Väldigt SEM skulle jag vilja säga, utan att ha A->B-testat. Bländande, Arturia. Egentligen ät jag inte helt i förtjust i tanken på iPad-varianter på gamla klassiker, men den här är så bra att jag kapitulerar ändå och struntar i att det skulle vara tråkigt. iSEM, Nave, Thor och Wavegenerator är anledning nog att skaffa padda om man inte har en. Om man nu gillar syntar alltså.
|
|
olivetti
Hippie
|
Post by olivetti on Oct 12, 2013 7:56:55 GMT 1
:-)
|
|
|
Post by Skilling on Oct 13, 2013 19:25:57 GMT 1
Finns det någon midi-grunka som funkar med gammel-midi (ej USB)? This is how we rock! Attachments:
|
|
|
Post by Einar Lindgren on Oct 13, 2013 21:32:06 GMT 1
Du och Korg rockar ja :-) Jag har tittat lite på midi-mojänger och det verkar ju som att iRig funkar. Det blir förmodligen det som får rocka här.
|
|
|
Post by Skilling on Oct 13, 2013 21:50:53 GMT 1
Har precis fått igång nya studion och har suttit lite mer seriöst och rattat iSEM.
Den är ju helt fantastisk faktiskt. Ju mer jag testar ju mer impad blir jag. Utan att ha A-B-testat kan jag i alla fall inte höra att det fattas något ljudmässigt från originalet. Låter fantastiskt bra och känns smått skrämmande på riktigt analog när man "skruvar" på den. Det här är inte en bra synt för att vara emulerad och mjukvara, det är en förbannat bra analogsynt rätt och slätt. Förutom att den inte är analog då, men det hör åtminstone inte mina öron. De går på det stenhårt.
Det är roligare att ratta en riktig i hårdvara absolut, men det här är i alla fall vansinnigt mycket roligare och med mer feeling än en VST-synt.
IMHO.
|
|
olivetti
Hippie
|
Post by olivetti on Oct 14, 2013 6:31:25 GMT 1
Du och Korg rockar ja :-) Jag har tittat lite på midi-mojänger och det verkar ju som att iRig funkar. Det blir förmodligen det som får rocka här. hittade denna, som kan vara något www.ikmultimedia.com/products/irigkeys/men om man redan har ett keyboard så kanske det är lite overkill men ser praktiskt ut för den mobila studion
|
|