|
Post by peterh on Oct 3, 2013 7:36:38 GMT 1
Äntligen på Spotify:
Wadling gästade Silverbullit på Way Out West för 5-6 år sedan, och dom gjorde titelspåret som avslutning. Oerhört bra. Sen släpptes den på svindyr vinyl förra året, och jag köpte trots trasig vinylspelare, eftersom det skulle ingå download. Men det gjorde det inte. Så jag har inte kunnat höra den förrän nu.
Freddie känns rätt slut, det är inte mycket kraft kvar i rösten, och det är ett riktigt risigt gitarrsolo på slutet, men i övrigt är det väldigt bra tycker jag. Ser mycket fram emot nästa Silverbullit, ett av mina absoluta favoritband.
|
|
|
Post by Skilling on Oct 3, 2013 10:41:51 GMT 1
Jag såg den konserten. 2008 måste det ha varit.
|
|
|
Post by Einar Lindgren on Oct 3, 2013 13:17:19 GMT 1
På den här skivan från 2009 är han definitivt inte slut --> The Dark Flower En helt annan stil, som kanske passar FW bättre nuförtiden. Ja, det är framför allt Stina Nordenstams låt som är helt fantastisk -> Allt har varit möjligt länge nog nu Bond-skivan är hyfsad. Jag älskar ju Fläskis (även om det bara är halva där). Måste bara lägga till den här lilla fina FW/FleshQ-favvon Ballerina
|
|
|
Post by Einar Lindgren on Oct 3, 2013 13:27:15 GMT 1
Nej, det är inte samma drag i rösten som i Walk 1993. Då var han ändå rätt illa däran på den tiden.. Var på en Beefheart-konsert någon gång där i mitten på 90-talet, Freddie och Morgan Ågren mfl. tip-top. Mys-Freddie funkar ju annars alltid fint *[Skivor till kaffet] Ett Glas Öl.
|
|
|
Post by peterh on Oct 3, 2013 14:07:02 GMT 1
Jag gillar inte vis-Wadling alls. Det hörs att han inte trivs med materialet (och han har ju sagt det rätt ut vid ett flertal tillfällen), och det blir bara småputtrigt och menlöst. Tyckte Dark Flower var ganska misslyckad också, förväntade mig något mycket vassare(vis-skivorna var en kompromiss med skivbolaget, han gjorde dom för att sedan få göra en solo-skiva på egna villkor. Men när han väl kom dit så verkade han ha tappat drivet och intresset. Ett gäng halvfärdiga låtar och inget riktigt fokus. Fanns lite lovande fragment i medley't på slutet, men inget som kändes klockrent)
Kingdom Of Evol är nog det enda jag gillat med honom sen 90-talet (Fire Fire m.Fläsk + Earbound m. Blur For Two är väl det sista som jag tycker är riktigt, riktigt bra). Duetten med Håkan Hellström var helt ok också (Fade Away), men det är en ganska gammal låt har jag för mig.
|
|
|
Post by Einar Lindgren on Oct 3, 2013 15:23:53 GMT 1
Nja, han har visserligen gjort mycket bara för att få in flis. Men jag tycker att det mestadels är svinbra. Han är trots allt väldigt naturlig och sjunger helt utan flåsiga manér. Allt med fläskkvartetten är bra. Nu tycker jag iofs. att fläsk inte gjort något dåligt öht. :-) Fantastiska melodier och harmonik att dö för. Örjan Högberg är ett geni, tycker jag. Sen finns det några bra låtar 7,8,9 på 'Jag är monstret' *Thomas Öberg.
|
|
|
Post by kroffe on Oct 10, 2013 19:13:00 GMT 1
appropå Silverbullit fick jag en aha upplevelse i förrgår då jag såg Tonbruket på Södra Teatern och hörde Hedros Philicorda och minns en fantastisk Silverbullit konsert i Uppsala 2001.
|
|
|
Post by peterh on Oct 10, 2013 19:55:35 GMT 1
Den här låten bara växer och växer fö. Tricket är att lyssna mer på bandet är på leadsången, dom bygger upp det riktigt snyggt på sina ställen.
|
|