|
Post by Skilling on Sept 14, 2013 12:17:16 GMT 1
Ok, i en annan tråd flöt jag in på The Church och en av mina absoluta favoritmusiker, Marty Willson-Piper. Så sprang jag på ett par år gammalt klipp när han handlar vinylskivor och jag bara älskar det. Han säger så många sanningar. Bland annat om Phil fucking Collins och Gary Moore ). Skön snubbe där han står i hästsvans och två par glasögon, Stax-tischa och ett hjärta stort som Australien (det där skulle vara en passning till att Church är australiensare, men jag vet inte om det var så lyckat eftersom han själv är engelsman. Han har bott i Sthlm också, faktiskt).
|
|
|
Post by Skilling on Sept 14, 2013 12:19:37 GMT 1
Här är förresten ett prov på hans egna fantastiska gitarrspel, inte med The Church i detta fall utan med All About Eve.
|
|
|
Post by Skilling on Sept 14, 2013 12:35:05 GMT 1
"as you can see he's wearing the short sleeved afghan jacket, which is reason to have ths record by itself".
|
|
|
Post by karmabear on Sept 14, 2013 14:00:58 GMT 1
Skön
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Sept 14, 2013 21:41:21 GMT 1
Kul att han lyfter fram Collins storhet som trummis. Han var grym under första halvan av sjuttiotalet. Det han gör på Lamb är inte av denna värld. Plus allt han gjorde på Enos skivor, jösses! /det är så många som pratar skit om artister men glömmer bort att de faktiskt var jäkligt bra en gång i tiden...... Så all heder åt Martys svammel i skivaffären :-) (och varför i helvete kommer inte citatet från Skilling med? nåja det handlade om "Han säger så många sanningar. Bland annat om Phil fucking Collins och Gary Moore"
|
|
|
Post by Skilling on Sept 14, 2013 22:05:13 GMT 1
Men det är ju så vansinnigt sant.
"There's so many artists out there that the music business has corrupted in to being some kind of awful version of themselves and... that's bad, right?"
Precis vad jag brukar försöka få fram när det påstås att artister blir sämre för att de blir äldre. Att man på något vis skulle bli trött och ointressant för att man blir över 30 eller gud förbjude 40.
Det har aldrig handlat om det, det är branschen som styr in artister fel. Jag har skitsvårt för den där åldersdiskrimineringen som hela rock- och popvärlden osar av.
Och The Church är en auktoritet när det gäller detta. De nobbade, gav fingret och blev kickade från olika stora bolag för att de vägrade kompromissa redan på 80-talet. Har läst någon artikel om detta för länge sedan som var helt fascinerande. Sån jäkla integritet mitt i att bolagen slogs om att få signa dem och få dem mainstream. Icke sa Nicke. Så har de alltid fortsatt att vara apbra också.
|
|
jpl
Hippie
Sur gubbajävel
rämnar
|
Post by jpl on Sept 23, 2013 8:17:39 GMT 1
gillar what's in my bag. här är min favorit ("också" en australiensare):
|
|
|
Post by peterh on Sept 23, 2013 19:05:29 GMT 1
Thirlwell håller stilen. Ser fortfarande lätt livsfarlig ut...
|
|