|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 11:28:22 GMT 1
Splitter ny iPad-synt i form av modularsystem. Installerar nu (gratis, men antar att det är "in app"-köp som gäller). Fyller i med intryck allt eftersom.
|
|
|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 11:44:36 GMT 1
Japp, in app gäller. Man kan köpa moduler styckvis, men då paketet med alla moduler kostar 38:- kan man ju med ett lätt garv kosta på sig det. Då får man:
2st olika oscillatorer 1st brusgenerator 3st olika filter 2st VCA 1st mixer 1st splitter 1st inverter 1st xfade 2st LFO 3st envelopes 1st slew 2st delayeffekter 1st disteffekt 1st S&H 1st XOR/OR/AND 1st ringmodulator
Alla moduler går att använda i plural.
|
|
|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 12:03:17 GMT 1
Okeeej....
Jag har inte patchat själv nu utan bara lirat på några presets, men mitt första intryck är att den låter kasst. Helt oinspirerade.
Jag ska göra några egna patcher för att riktigt känna på den någon dag och återkommer då, men det är alltså absolut ingen direkt kärlek som uppstod vid första ögon- och öronkastet. Även interfejset känns oinspirerande.
|
|
|
Post by JävelPersson on Sept 12, 2013 13:51:46 GMT 1
Man får alltså vad man betalar för Synd, idén verkade ju god, får ladda ner och prova i alla fall!
|
|
|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 14:16:05 GMT 1
Nja, det är själva grejen med padda, att man kan få betydligt mer än vad man betalar för många gånger.
Thor, Nave och Wavegenerator är top notch-syntar.
I det här fallet känns det helt enkelt som de som gjort synten inte kan bättre. Jag ska ge den en chans med egna patchar innan jag helt ger upp, men första intrycket är som sagt röv.
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Sept 12, 2013 16:14:33 GMT 1
hm, har ju fått bra recensioner på nätet vad jag läst som vanligt minns man inte var
|
|
|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 16:40:29 GMT 1
Den släpptes väl idag vad jag förstår? I vilket fall, detta är bara mina första intryck och jag har inte patchat själv ännu direkt. Ska nog sätta mig och prova på det lite, så får vi se vad jag tycker efter det. Testa ni också vettja och dela med er av era intryck, jag äger inte tråden.
|
|
|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 17:19:25 GMT 1
Vilket mög.
Har gjort ett par enkla patcher. Den låter tunt, interfejset är helt ohanterbart och den kan inte hantera midi på ett i närheten av acceptabelt sätt.
Om inte mitt ex är ett måndagsexemplar(!) är det här en riktig skitapp.
Next.
|
|
olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Sept 12, 2013 17:37:17 GMT 1
Den släpptes väl idag vad jag förstår? jo det är sant men läste en del recensioner förra veckan några nördar som satt o babbla lyriskt men jag litar nog mer på dig än okända nördar på tuben ;-)
|
|
|
Post by Skilling on Sept 12, 2013 17:46:34 GMT 1
Nu är jag rädd för absoluta sanningar iofs, man sågar något och sedan kommer någon annan och gör något helt underbart med det, men om jag inte är helt korkad, så är den knappt funktionsduglig. I all afall inte om man vill använda keyboard eller annan midi utifrån och inte bara arpeggiatorn.
Och interfejset tycker jag är helt hemskt. Osmidigt att patcha, korkat upplägg.
|
|