olivetti
Hippie
I'm welling up! Where's my Wellington boots?
|
Post by olivetti on Aug 27, 2013 19:21:23 GMT 1
Jäklar om jag inte har kvar en gammal VHS-apparat.... enbart VHS duger dock inte måste vara HIFI video har tack o lov kvar mitt gamla däck gör ju en del överföringar åt folk till digitalt format men lite drygt o titta på julafton, sen midsommar, sen bärplock, sen julafton, sen midsommar osv så jag försöker undvika dylika jobb men nu gled jag från ämnet / har aldrig haft bandtrassel i ett HIFIdäck, så det är minsta problemet däremot så är det ju opraktiskt o spola om man ska leta låtar plus att det är inte ett säkert format pga risken för drop-outs på banden
|
|
Viktor
Hipster
Royal Nashō
|
Post by Viktor on Aug 28, 2013 8:33:30 GMT 1
Jag visste inte vad en DAW var innan 2010 - innan det spelade jag in på VHS och kassett. Sedan träffade jag en polare som hade en DAW och en helt ny era i mitt musikskapande öppnades. Började med Logic, sen en snabb flört med Studio One och nu har jag hittat hem i Ableton Live 8.
|
|
|
Post by peterh on Sept 2, 2013 9:15:29 GMT 1
>Jag kikar mycket intresserat på det här: global.focusrite.com/usb-audio-interfaces/scarlett-18i20>4329 bagare hos tysken. Tvivlar på att jag skulle klaga på ljudkvallen. (konstig qoute det här blev då?) Forskat något mer om dom här? Lurar också på något ur Scarlett-serien, men har inte hittat speciellt mycket åsikter...
|
|
|
Post by peterh on Jun 14, 2015 11:15:02 GMT 1
Det rät var ett tag sen. Men har kört Scarlett sen dess ungefär. Mycket nöjd. Lite bökigt att man måste klocka från ADAT, men funkar...
|
|
|
Post by lovedroid on Jun 25, 2015 17:36:44 GMT 1
Lönedag, fortfarande lite pengar kvar på kontot, och ett erbjudande från Cakewalk i inboxen. Droiden håller just nu alltså på att installera Sonar Platinum. Tre versioner upp och jag håller mig kvar på det största paketet, som innehåller massa goa grejer som jag behöver (och ännu mer som jag inte behöver) för 1600kr! Hoppas att det får plats på hårddisken.
|
|
|
Post by peterh on Jun 25, 2015 20:00:43 GMT 1
Gött. Det är lite skönt att hoppa några versioner ibland, uppdaterar man varje så händer det inte så mycket...
Blev Cubase 8 för några dagar sen. Ny dator, nytt Cubase, nya tag. Och ommöblerat. Och en ny låt på gång. Nu vänder det!
|
|